Friday, October 20, 2006

vochtproblemen!

't is te zeggen: geen vocht, en daardoor problemen! bij het verplaatsten van de houten plaat waarop de watertoevoer staat gemonteerd, is een van de PVC koppelingen doorgebroken.. met als gevolg: geen water meer om aan de mortelsilo te koppelen.. en dus geen metselwerk vandaag.. PIDPA is gisteren al op de hoogte gebracht, maar ze konden pas na 14 uur deze middag komen.. de aannemer heeft als back-up vandaag een vat van 200 liter water meegebracht, en een pomp.. hij vertelt er wel meteen bij dat hij met die combinatie nog nooit echt goede resultaten heeft gehaald, want voor een efficiënt gebruik van de mortelsilo is er een constante waterdruk nodig (en dat kan dat pompje niet garanderen).. het metsen zal voor volgende week zijn.. jammer, want ik had wel graag dit weekend al wat muur gezien..

dat de waterleiding zomaar kan breken verontrust me wel enigszins.. volgens de foto's in het begeleidende boekje bij de offerte van PIDPA is zo'n toevoer volledig in koperen kranen en tussenstukken - niet kapot te krijgen denk je dan.. maar de kraan die bij ons is geïnstalleerd bevat verschillende PVC tussenstukken, die duidelijk minder stevig zijn.. de klantendienst van de waterleverancier verzekerde me dat er voor de herstelling geen extra kosten worden aangerekend.. dat zou er nog aan moeten ontbreken: wij herstellingskosten betalen omdat zij materialen leveren die niet stevig genoeg zijn? (ik dacht het niet).. enfin, ik hoop dat het deze namiddag is opgelost!


er is gelukkig werk genoeg; aannemer marc installeert een halogeen op het dak van de garage van de buren, zodat guy voort de kolomwapening kan vlechten.. de foto's zijn inderdaad donker, hoewel het hier toch al half acht is.. intussen zijn ook de snelbouw en gevelstenen aangekomen.. daarvan maak ik dit weekend wel eens wat betere foto's..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home