Thursday, April 26, 2007

afspraken marathon

woensdagnamiddag en donderdagochtend nog eens een afsprakenmarathon georganiseerd..
directe aanleiding was het bericht eind vorige week dat men op donderdag de gas zou komen aansluiten, en dat er iemand aanwezig moest zijn..

als voorbereidende werken moest ik een put graven van 1 kubieke meter, ter hoogte van de aansluitbocht.. ik was al eens in een weekend begonnen, maar stopte van zodra het grondwater mijn kasteel binnensloop.. woensdagnamiddag moest ik dus nog even voort graven, opdat de mannen die mijn gas komen doen brannen mij niet gaan ambeteren met te reclameren over een te ondiepe werkput.. maar eerst de opmeetman van de deurenleverancier voortgeholpen met het rondleiden door draaiopeningen links en rechts, muurdiktes en kleurnuances.. nog voor ik een uurtje later mijn spade/schup/schop in de hand kon nemen, stopte er 'ne grote gele camion' voor de deur! de mannen van de gas kwamen al eens kijken of alles ok was om hier morgen te kunnen beginnen.. hoe proactief! dacht ik.. na demonstratie van mijn eerder gepresteerde graafwerk verzekerde men dat het zo wel ok was, misschien nog een klein beetje.. jahoe, dat was op de nipper he mannen.. subiet had ik hier een tunnel gegraven zonder dat dat nodig was!

het putteken dat ik nog wat dieper moest maken:


het putteken nadat de mannen donderdagmiddag het zijn afgebold:


maar jullie toch eerst en vooral de foto laten zien die ik 's ochtend op weg naar lint heb getrokken.. ik passeerde met mijne velo op de steenweg, en was onder de indruk van de grazende paarden in de ochtendnevel (klik gerust voor een grotere versie):


eigenlijk begonnen we donderdag ochtend met een rondleiding en laatste afsprakenronde met de gyprocman en de architecte.. die van de gas zouden tegelijkertijd aankomen, maar niet veel aandacht van ons vragen.. drie kwartier later kwam dan onze ruwbouwaannemer voor de voorlopige oplevering.. gevolgd door de meneer van de tegeltjes en de raamtabletten, die ook eens kwam zien hoe alles in elkaar zat..
nog voor ik dacht dat ze klaar zouden zijn bleek de gasleiding geplaatst, en kon ik nog mijn trein halen richting werkburo.. maar eerst met de velo terug naar huis, en bokes gaan smeren.. al bij al toch een zeer vruchtbare twee-halve-daagse op de werf..

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home