Tuesday, June 12, 2007

EANDIS - hoe kunnen we u vandaag pesten?

nog geen week geleden sedert de vorige blog, we beteren ons leven.. en schoon foto's dat jullie te zien krijgen... NOT...
wie de planning tot nogtoe strak vond, zal merken dat de realiteit het toch nog steeds een trapje beter doet..
de electriciteit is vorige week donderdag en vrijdag proper afgewerkt, nog een paar dozekes die niet klaar zijn, maar kom.. vrijdagochtend overkwam me een van de leukste dingen die je als bouwheer kan meemaken: het was er vanaf 's ochtends vroeg een drukte van jewelste.. de tegeltjesman belde om 7.40u dat hij er binnen twintig minuten zou staan, wat van planning perfekt was afgestemd op het werfbezoek van de architect.. toen ik in de lintbebouwing aankwam waren er al bezig: 2 electriciens, en een gyprocman.. een beetje later dus ook een architecte en een tegelaar, en nog wat later is zelfs de ramenman eindelijk het keukenraampje komen bijvijzen, zodat dat nu ook kan kippen.. 5 stielen, en geen ongelukken!
zaterdagochtend stond de pleisteraar daar met zijn gast, en die zijn toch wel een tijdje bezig geweest..
op zondag passeerde de kitter om stalen te zetten voor het opkitten van alu schrjinwerk..
maandag in de vooravond is de electriciteitskeurder geweest.... 's avonds samen met Opa alvast de gyproc in de kinderkamers van een laag primer en een eerste laag verf gaan voorzien..
en vandaag dinsdag kwam dan EANDIS om de meterkast te verhangen.. onze definitieve aansluiting is dus een feit... ook de sanitairman is vandaag de laatste verwarming komen hangen - op zolder - en de rechtse lavabo in de badkamer van een ssiffonn komen voorzien.. nu de linkse nog.. toen ik deze avond voort aan het opkuisen was om morgen de taptreden 'te kunnen ontvangen' is der sanitäter dan nog eens alle toestellen, buizen en pijpkes komen uitleggen..

en dan nu over naar de titel: wat heeft EANDIS vandaag weer klaargespeeld? awel, ze hebben mijn schuifdeur naar de genoe geholpen.. hoe moeilijk kan dat nu zijn om een deur toe te doen? ik zou het begot niet weten, maar onze favoriete monopolist heeft er wel voor gezorgd dat we nu nog eens een ramentechnieker moeten laten komen.. in het geval dat dat ons op kosten drijft, mogen ze bij eandis een factuur verwachten.. of alleszins hun verzekeringspolis eens nakijken.. bovendien hebben ze het stuk overschot van mijn electriciteitskabel meegepakt, wat niet minder is dan diefstal.. zulk een dikke en dus dure kabel, natuurlijk kunnen ze die nog gebruiken.. maar ik ook, en ik wil hem dus terug.. het zijn knoeiers - van de administatieve afdeling wisten we dat al even, van de techniekers nu duidelijk ook - en nu zijn het bovendien nog eens dieven.. ja sorry, maar ik vind dat niet kunnen.. vooral niet omdat die dieven me bovendien nog eens op andere extra kosten jagen voor de reparatie van de schuifdeur.. dat wordt nog maar eens bellen morgen.. (op wie zijn kosten denkt ge?)

ook de sanitairman had minder nieuws: hij vreest een beetje voor drukverlies op een leiding van een verwarming boven, en dus zou het kunnen dat onze gyproccer in de buizen heeft geboord.. morgen weten we meer, we hebben de druk nog eens extra nagekeken.. in het slechtste geval? gyproc afbreken, chape er terug uit, pur eruit... sjans dat de vloer er nog niet ligt..

morgen komen de houten traptreden, en er zal ook voort worden geschilderd.. dan denk ik dat ik morgenavond of donderdag de traptreden ga inpakken met karton, om ze te beschermen tegen de activiteiten van de vloerder.. van 't weekend schilderen we zelfs met zijn drieen, twee dagen lang, dus het zal er daar wittekes uitzien ;) ..

het terras ligt ook sinds vorige week - dat wisten jullie al zeker? - maar later deze week komt dus ook de zaai en hekwerkmens zijn ding doen.. en wist je al dat ik steentjes ga bestellen voor de oprit? ik ga steentjes bestellen voor de oprit.. volgens de leverancier 10m³, maar ik ga het toch bij 4m³ houden, want we hebben maar 2.5m³ nodig.. ik hoop dat die leverancier beter met zijn camion kan rijden dan oppervlaktes en hoeveelheden berekenen, anders hebben we een probleem.. voor de prijs hoef je het niet te laten, maar waar leg je zo'n 6 a 7 overtollige kubieke meters kiezel?

groetjes,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home