Friday, June 22, 2007

nog een dag

nog een nachtje, en dan is het zover.. al ons eten is op, dus vanavond bestellen we eens pizza's.. de jongste telg is uitbesteed, de broers komen logeren om zeker op tijd uit hun nest te geraken, de laatste kartonnen dozen zijn dichtgetaped..

vanochtend, tijdens het wachten op de keukenman, speelden er zich in mijn hoofd allerlei rampscenario's af.. de ultieme topper: de camionette is op de autostrade tussen sint gillis waas en lint met mijn keuken en bijbehorende monteurs tegen een brugpijler gereden, en het hele ding is reddeloos verloren.. dààààg verhuis..

de mannen kwamen een half uurtje later dan toch aangereden, een pak van mijn hart.. ook de meneer van de verlichting had gezegd dat hij zou proberen in de namiddag ook nog even langs te komen.. dan hebben we toch hier en daar een lampje voor de eerste dagen.. sjans dat het hoogzomer is, en licht tot pakweg tienen..

inspectie van de werken in de late namiddag: de keuken (mét licht):



sjans dat we al hadden gepoetst, want de mannen van de keuken maakten haast geen stof (en goed dat er al deuren in ons huis stonden, anders was dat stof misschien door het hele gebouw gevlogen, stel je voor...):


ik heb durven vragen waarvoor het strijkijzer (net onder de verwarming, naast het deurgat) moest dienen: blijkbaar voor de laatste stukjes melamine te kleven..


benieuwd naar de vorderingen op de werf vroeg ik voorts hoe lang de electricien was bezig geweest: van 9 tot 3 vertelde de keukenman.. dat is dan toch ook serieus lang.. er hingen dan ook heel wat armaturen al op de juiste plek.. een toegewijde electricien! (zijn factuur heb ik nog niet gezien, benieuwd hoeveel die extra service zoal moet kosten...)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home